Děkujeme za pochopení.
M65i21r81e49k 74B84a32u34t80s83c38h
Pro pana Dvořáka
Vodík je ideální palivo budoucnosti, protože neobsahuje ten prokletý uhlík, který z výfuku letí jako CO2. Uhlovodíková paliva jsou fúúúj!
A teď trochu reality. Benzín = 44,5MJ/kg = 31,15MJ/litr. Vodík kap. = 119MJ/kg = 8,46MJ/litr. Protože benzín = 700g/litr, vodík kap. = 71g/litr. Tudíž je vodík sice na litr 10x lehčí, ale má v tom litru 3,7x méně energie. Takže aby mělo auto stejný dojezd, musí mít 3,7x větší objem nádrže (velice kryogenní, protože mínus 252°C)
Stlačený taky není moc ideální, má prťavou molekulu a rád mizí sebemenší dírečkou. Difunduje rád do kovů a způsobuje vodíkovou křehkost, ba i korozi.
Energetické náklady na stlačení 350Bar jsou cca 30% jeho energetického obsahu. Zkapalnění je ještě nákladnější. Kryogenní nádrž nemůže být pod tlakem, takže denně odfouknou 3% obsahu.
DPO Ostrava si pořizuje myslím dva vodíkové autobusy, protože bude testovat celou tu vodíkovou srandu na odborné úrovni. Ale pro osobní auta to nevidím moc růžově. Vždyť ani LPG si na pumpě nesmíte načepovat sám. No a o hustotě pump na H2 se zatím nemá cenu bavit.
P30a16v72e71l 47D51v69o98ř14á61k
Podobný autobus jezdí v Neratovicích. Viz
http://www.nebakov.cz/texty/pe07_2017.pdf
str. 2
Podrobnější informace získáte od autora článku.
Problém nádrží už vyřešili dávno, bohužel už ten článek z odborného časopisu nemám.
Výhoda vodíku je v tom, že jej lze vyrábět elektrolýzou při dostatečné sluneční činnosti, takže pro akumulaci energie je vhodný.
Celá ta záležitost s elektrovozy má ještě jedno pozadí - strategické. Získat menší závislost na ropě od podezřelých dodavatelů.
Z30d56e25n12ě81k 90M44a69t87u18š31k18a
Všechno, co bylo kdy prosazováno direktně, dříve nebo později neslavně skončilo.
P48a36v82e37l 57D56v64o24ř91á80k
Rozvoj elektromobility brzdily řadu let firmy, které jsou příjmově závislé na zisku z prodeje ropy a pod. Např. stále očekávaný vodíkový pohonný systém byl dopracován k provoznímu nasazení už asi před 30 lety.
Takže je logické, že musela rozvoji pomoci poněkud direktivní metoda. Protože nebyly zachovány rovné podmínky soutěže.
Zkuste si zjistit, jaké škody na ŽP dělá třeba těžba ropy, její transport, zpracování a distribuce.
Zkuste tento pohled: musíte mít doma TV s metrovým displejem? Copak by nestačil Tesla Color s krásnou skleněnou obrazovkou? Víte, jaká technologická náročnost je u výroby té skleněné baňky ve srovnání s TFT či OLED technologií?
On je tu jeden faktor, který se objevil v jedné reklamě na auto:
"A potřebujete vůbec takový vůz?" - "Ne, ale CHCI HO!"
P18e20t39r 79B59u81r40i57a97n
Takže když tady už 30 let máme vypracovaný funkční vodíkový pohon a po novu máme i direktivy schopné ho prosadit, tak kde je? Proč musíme spalovat uhlí, drancovat zemi a produkovat hromady škodlivin k zavádění elektromobily, o které lživě tvrdíme, že je údajně ekologická?
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky