Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pro pana Dvořáka

Vodík je ideální palivo budoucnosti, protože neobsahuje ten prokletý uhlík, který z výfuku letí jako CO2. Uhlovodíková paliva jsou fúúúj!

A teď trochu reality. Benzín = 44,5MJ/kg = 31,15MJ/litr. Vodík kap. = 119MJ/kg = 8,46MJ/litr. Protože benzín = 700g/litr, vodík kap. = 71g/litr. Tudíž je vodík sice na litr 10x lehčí, ale má v tom litru 3,7x méně energie. Takže aby mělo auto stejný dojezd, musí mít 3,7x větší objem nádrže (velice kryogenní, protože mínus 252°C)

Stlačený taky není moc ideální, má prťavou molekulu a rád mizí sebemenší dírečkou. Difunduje rád do kovů a způsobuje vodíkovou křehkost, ba i korozi.

Energetické náklady na stlačení 350Bar jsou cca 30% jeho energetického obsahu. Zkapalnění je ještě nákladnější. Kryogenní nádrž nemůže být pod tlakem, takže denně odfouknou 3% obsahu.

DPO Ostrava si pořizuje myslím dva vodíkové autobusy, protože bude testovat celou tu vodíkovou srandu na odborné úrovni. Ale pro osobní auta to nevidím moc růžově. Vždyť ani LPG si na pumpě nesmíte načepovat sám. No a o hustotě pump na H2 se zatím nemá cenu bavit.

1 0
možnosti
Foto

Podobný autobus jezdí v Neratovicích. Viz

http://www.nebakov.cz/texty/pe07_2017.pdf

str. 2

Podrobnější informace získáte od autora článku.

Problém nádrží už vyřešili dávno, bohužel už ten článek z odborného časopisu nemám.

Výhoda vodíku je v tom, že jej lze vyrábět elektrolýzou při dostatečné sluneční činnosti, takže pro akumulaci energie je vhodný.

Celá ta záležitost s elektrovozy má ještě jedno pozadí - strategické. Získat menší závislost na ropě od podezřelých dodavatelů.

0 0
možnosti
Foto

Všechno, co bylo kdy prosazováno direktně, dříve nebo později neslavně skončilo.

3 0
možnosti
Foto

Rozvoj elektromobility brzdily řadu let firmy, které jsou příjmově závislé na zisku z prodeje ropy a pod. Např. stále očekávaný vodíkový pohonný systém byl dopracován k provoznímu nasazení už asi před 30 lety.

Takže je logické, že musela rozvoji pomoci poněkud direktivní metoda. Protože nebyly zachovány rovné podmínky soutěže.

Zkuste si zjistit, jaké škody na ŽP dělá třeba těžba ropy, její transport, zpracování a distribuce.

Zkuste tento pohled: musíte mít doma TV s metrovým displejem? Copak by nestačil Tesla Color s krásnou skleněnou obrazovkou? Víte, jaká technologická náročnost je u výroby té skleněné baňky ve srovnání s TFT či OLED technologií?

On je tu jeden faktor, který se objevil v jedné reklamě na auto:

"A potřebujete vůbec takový vůz?" - "Ne, ale CHCI HO!"

1 2
možnosti

P18e20t39r 79B59u81r40i57a97n

17. 6. 2021 11:59

Takže když tady už 30 let máme vypracovaný funkční vodíkový pohon a po novu máme i direktivy schopné ho prosadit, tak kde je? Proč musíme spalovat uhlí, drancovat zemi a produkovat hromady škodlivin k zavádění elektromobily, o které lživě tvrdíme, že je údajně ekologická?

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS